Blogger Widgets

Greeting!

Saturday, July 28, 2012

Musika: Wujud Ku Di Sini KeranaNya

"Kau terasing...di jiwaku bermimpi...setiap nadiku... kau wujud selalu.."

Assalamualaikum....wah, dpt jugak berhubung dalam bulan Ramadan ni, ok..hari ni sye akan menceritakan lagu terbaru sempena bulan puasa ni. Lagu apa ya? Erm... ok jom kita lihat.

Pernah dengar lagu tema drama 7 Ramadan? Ya, lagu temanya dinyanyikan oleh Roman menampilkan Mira (Tilu) dan Amylea berjudul Wujud. Apa yang menarik dengan lagu ni. Jom kita baca isi kandungan lagu ni.



Lagu yang bersifat ketuhanan ini mengisahkan tentang [Persona] yang menginsafi setiap hidupnya dan sedar bahawa di mana dirinya berada pasti ada Tuhan yang menjaganya. Allah S.W.T. tidak pernah terlepas pandang terhadap sesiapa di muka bumi ini. Walaupun dirinya sedar tidak sempurna mana, namun dia cuba untuk mencintaiNya seagung-agungnya. Kerana hanyalah Dia yang paling rapat dan sebati di dalam hidup kita.

ok sedemikian shj lagu ni punya sinopsis..tgk bahase pun dh tak betol. Baiklah..setakat ini sahaja Slot Musika kali ini..harap kepada sesiapa yang selalu menjenguk blog sy, dpt diteruskan dan ucapan terima kasih juga kerana siri Kritika: Rahmat Dan Puasa mencapai rating tertinggi untuk bulan ini di blog sy. Alhamdulillah.. terima kasih byk2 kerana menyokong cerpen sye...dan jagan lupe, lepas dgr lagu ni, boleh tonton 7 Ramadan setiap Selasa dan Rabu, 10.30 malam dan Khamis, 9.30 malam di Tv3.



Penyanyi: Roman feat Mira Tilu & Amylea
Tajuk Lagu: Wujud
Lirik: Amylea dan Ashkravat Verbinski
Komposer: Amylea
Jenis Lagu: Pop
Perkataan Baru:-

Tiada


Kau terasing
Di jiwaku bermimpi
Setiap nadiku
Kau wujud selalu

Kau syurga
Seindahnya dirimu
Hanya kerana
CintaNya kau wujud

Kau adalah diriku
Dan aku adalah dirimu
Hanya Tuhan tahu
Apa ada depan nanti

Telah lama aku nantikan
Dari saat aku dipisahkan
Dari sinar bintang
Yang menghilang

Ku akui
Tiada yang mampu aku nyatakan
Harap aku kan
Selalu denganMu

Ku menanti saat
Hadirnya aku semula
Yang seakan hilang
Di telan masa

Kau adalah diriku
Dan aku adalah dirimu
Hanya Tuhan tahu
Apa ada depan nanti

Telah lama aku nantikan
Dari saat aku dipisahkan
Dari sinar bintang
Yang menghilang

Maafkan aku kerna diriku
Tak pernah sempurna untukMu
Kau yang satu
Kau teragung

Hidup matiku kerana cinta
Cinta ada hanya untukMu
Bila tiba saatnya
Kan bertemu

Kau adalah diriku
Dan aku adalah dirimu
Hanya Tuhan tahu
Apa ada depan nanti

Telah lama aku nantikan
Dari saat aku dipisahkan
Dari sinar bintang
Yang menghilang


No comments:

Post a Comment

Hammy Hamster !