Blogger Widgets

Greeting!

Tuesday, February 15, 2011

Musika: Kita masih di Dunia...

Assalamualaikum....salam perpaduan semue....hahahahah...lame x update blog...... ok lar...hari nie nk ckp sikit psl satu lagu nie....mgkin,, generasi mude zaman skrang mesti taw giler2 battle punyer bile dgr lagu nie.... Dunia nyanyian Bunkface... sape yg x knl Bunkface.....cube ckp.
Hhahahaah....ok lar...drpade membuang mase...jom kite cari info psl lagu nie...ape kene mengene Bunkface dgn Dunia????? research kite bermule sekarng!


 Lagu ini mengisahkn tentang [persona] yg risau akan dunia zaman skrang...ehmm.....[persona] nie jugak nk menghimpunkn seluruh masyarakat utk membantu melindungi dunia yg kite diami..... [persona] ini juge memberitahu bhwe jike mereke percaye akan wujudnye kerjesame melindungi bumi, maka, ape yg kite impikn akn terlaksane...


fuh...best jugak lagu nie..penuh dgn maksud tersirat...yg penting..lagu nie menyeru kite supaye berfikir sejenak tntang bumi kite yg semakin terancam....jd...bantulah dunia kite supye sihat sentiase.... amin...



Tajuk Lagu: Dunia
Lirik: Sam Bunkface
Komposer: Sam Bunkface
Jenis Lagu: Indie
Perkataan Baru:-


1) Bermaya
2) Manipulasi
3) Generasiku
4) Kuasa
5) Komunikasi
6) Tindakbalas
7) Ego
Gelisah tak bermaya...
Manipulasi angkara kita...
Dan bencana yang melanda...
Generasiku menjadi mangsa...


Dan ini bukan lagi...
Seperti yang kau impikan...
Percaya kataku...


Aku bimbang... kan dunia 
Tiada cahaya ku terima
Aku tentang... segalanya
Moga kau akan turut serta...
Di dunia...


Kuasa sementara...
Komunikasi tiada makna... (tiada makna)
Dan tindakbalas ego yang ku terima
Tiada perasaan kecewa...


Dan ini bukan lagi...
Seperti yang kau impikan...
Percaya kataku...


Aku bimbang... kan dunia
Tiada cahaya ku terima
Aku tentang... segalanya
Moga kau akan turut serta...
Di dunia kita...


La la la la... 
Oh...oh...oh...oh...


Oh....
O..o..o..oh...
O..o..o..o..o..oh...
O..o..o..oh...
O..o..o..o..o..oh...
O..o..o..oh...
O..o..o..o..o..oh...
O..o..o..oh...
O..o..o..o..o..oh...
O..o..o..oh...
O..o..o..o..o..oh...


Aku bimbang... kan dunia
Tiada cahaya ku terima
Aku tentang... segalanya
Moga kau akan turut serta...


Aku bimbang...... kan dunia
Tiada cahaya ku terima
Aku tentang.... aku bimbang....
Moga kau akan turut serta...
Di dunia...

No comments:

Post a Comment

Hammy Hamster !